Happy English Language Day: Teacher Yanko Vergara strengthens the language in students of the School of Business Sciences

(2 minutos de lectura) English Language Day is celebrated on April 23, a date that is traditionally also commemorated as the William Shakespeare’s birthday and date of death.

Yanko Vergara- Profesor Escuela Ciencias Empresariales

English Language Day is the result of an initiative proposed in 2010 by the UN Department of Global Communications with the purpose of celebrating multilingualism and cultural diversity, as well as promoting the equitable use of the six official languages in the entire Organization, as emphasized by Professor Yanko Vergara Garrido. Since 2019, Professor Vergara has been teaching at the School of Business Sciences, where he bolsters the strengthening of the English language among students of Public Accountant and Auditor and Business Administration.

“Our main objective is to provide our future professionals with the necessary tools to achieve success in a globalized and constantly changing world. Working towards this goal we improve communication skills in English so that our students can communicate in the context of organizations in the areas of business and finance. We exercise adequate fluency, pronunciation and grammar so that they can express themselves with confidence”, emphasized Yanko Vergara.

Likewise, the professor highlighted the language as the language of science and international communication, being official in 53 countries, in addition to being spoken as the first language by approximately 400 million people around the world. But, it is also the second most common language in the world: “English plays an essential role in our lives since it helps facilitate communication at different levels, scientific, technological, educational, etc. It is the main language for studying any subject around the world. English is important to students as it broadens their minds, develops emotional skills, and improves quality of life by providing work and social opportunities. Knowing English increases your chances of getting a good job in a multinational company within your home country or of finding a job abroad. It is also the language of international communication, the media and the Internet, so learning English is important for socializing and entertaining, as well as for working”, emphasized Yanko Vergara.

Feliz día de la Lengua Inglesa: Profesor fortalece el idioma en estudiantes de la Escuela de Ciencias Empresariales.

El Día de la Lengua Inglesa se celebra el 23 de abril, fecha que tradicionalmente recuerda el cumpleaños y la fecha de muerte de William Shakespeare.

El Día de la Lengua Inglesa es el resultado de una iniciativa planteada en el año 2010 por el Departamento de Comunicaciones Globales de la ONU con el propósito de celebrar el multilingüismo y la diversidad cultural, así como promover el uso equitativo de los seis idiomas oficiales en toda la Organización, enfatizó el profesor Yanko Vergara Garrido, quien desde el año 2019 es parte de la Escuela de Ciencias Empresariales, donde apoya el fortalecimiento del idioma inglés entre las y los estudiantes de Contador Público y Auditor e Ingeniería Comercial.

“Nuestro principal objetivo es brindar a nuestros(as) futuros profesionales las herramientas necesarias para alcanzar el éxito en un mundo globalizado y en constante cambio. Trabajamos hacia este objetivo y mejoramos las habilidades de comunicación en inglés para que puedan comunicarse en el contexto de las organizaciones en las áreas de negocios y finanzas. Ejercitamos la fluidez, pronunciación y gramática adecuadas para que ellos(as) puedan expresarse con confianza”, enfatizó Yanko Vergara.

Asimismo, el profesor resaltó a la lengua ingresa como el idioma de la ciencia y la comunicación internacional, siendo oficial en 53 países, además de ser hablado como primer idioma en aproximadamente 400 millones de personas en todo el mundo. Pero eso no es todo, también es el segundo idioma más común en el mundo: “El inglés juega un papel esencial en nuestras vidas ya que facilita la comunicación en diferentes niveles, científico, tecnológico, educativo, etc. Es el idioma principal para estudiar cualquier materia en todo el mundo. El inglés es importante para los(as) estudiantes ya que amplía sus mentes, desarrolla habilidades emocionales y mejora la calidad de vida al brindarles oportunidades laborales y sociales. Saber inglés aumenta tus posibilidades de conseguir un buen trabajo en una empresa multinacional dentro de tu país de origen o de encontrar trabajo en el extranjero. También es el idioma de la comunicación internacional, los medios de comunicación e Internet, por lo que aprender inglés es importante para socializar y entretenerse, así como para trabajar”, enfatizó Yanko Vergara.